Saturday, July 21, 2012

1 ramadhan = 2 thn tanpanya...

sungguh aku xsangka.. ramadhan kali ini bermaksud 2 tahun tanpa Abah.. perit rasanya nk bangun sahur and knowing that aku xboleh lagi kejut Abah yg xsuka sahur utk bangun.. tiada yg berani kejut kecuali aku.. knowing yg Abah xkan balik n bawak nasi goreng ayan utk bersahur bersama.. utk berbuka dgn satu kerusi kosong.. kerusi Abah.. knowing that Abah xkan bawak aku ke bazar dan beli bnyk2... apalah puasa aku jika bukan kerana Allah swt.. dikala org lain bergembira, terhiris hati aku untuk 30 ramadhan yg bakal tiba..

dikala aku tgk drama 7 ramadhan mengenai seorg anaj yg menipu kata mak dia da meninggal kerna malu, aku rasa.sedih n pilu.. jika ada diluar sana yg sebodoh.tu, sedar la cepat sblm ianya menjadi kenyataan.. perasaan sedih yg kita rasa drpd drama atau filem, beribu ribu kali lebih pedih realitinya.. percayalah..

aku cuma mengharapkan ramadhan ini dpt menyembuhkan lukanya hati ini dgn sntiasa berdoa dan beribadah.. smoga hidayh Allah swt akan smp pd aku.. insyallah..

1 comment:

Apa kata mu??