Friday, July 15, 2011

seBETULnya yg PATUT aku BUAT.....

Arinie genap 28 hari ABAH meninggalkan aku dan dunia.... sampai sekarang, otak n hati aku masih cuba proses abut it... susah untuk aku menyebut ARWAH ABAH.. aku masih denial... aku xmenyalahkan TAKDIR namun aku mempersoalkan tindakan aku pada malam tu... entah la... tahap waras aku sebenarnya amat KRITIKAL... bila2 je aku leh jadi giler... tapi aku sedar, bukan tu yg ABAH arapkan daripada aku... Dalam mgg nie, perasaan aku amat kritikal... dalam aku bergelak ketawa dan senyum, sambil aku berjalan pulang, aku renung bulan dan jalan gelap disisi aku, aku mula jadi giler.. even masa aku ke pusara ABAH pun, berkali2 aku rasa nak tido temankan ABAH... biler ujan, aku fikirkan ABAH yg basah.... FUCK!!! aku xleh do!!! aku naik risau nak membiarkan diri aku hanyut dgn perasaan... even sambil aku menaip, berkali2 aku rasa nak campak semua barang n jadi giler...

So, point nyer adalah, aku baru teringat satu quotation ni :-


“Live every day as if it were your last, because one of these days, it will be.”



kenyataannya, kiter smua familiar dgn quotation nie tapi berapa ramai diantara kita yg btol2 amalkan??? aku xrasa ada siapa pun... siapa yg melalui idup nya ari2 umpama ianya adalah hari terakhirnya di dunia ni?? yg tiap2 hari mintak maap pada sesiapa yg disakitinya, tidak berbohong, tidak mengumpat, bayar semua hutang, baik dgn semua orang, ucapkan rasa syg pd org yg kita sayang, buat semua benda yg kita hendak???? ada ke??? sekelip mata je apa yg kita rasa n buat ni boleh hilang... tiada siapa yg pasti bila dan bagaimana penghabisan kita... tapi berapa ramai yg care psl benda mcm nie??? kalu tiap2 hari dtg opis, makan gaji buta, tak buat kerja, menyakitkan hati orang, menipu, mengumpat, dan at the end of the day, tido je, so jika ditakdirkan kita mati pada masa tu juga, adakah apa yg kita da lakukan pada hari terakhir kita tu akan tenangkan jiwa kita yg dah pergi???? 

benda ni semua aku rasa selepas aku renungkan pemergian ABAH... banyak benda yg ABAH buat dlm kehidupan hari2 dia... ABAH sentiasa baik pd semua orang... walau macamana penat pun ABAH baru balik drpd keje, org koll dia time dia tgh tido ke, dia xpenah mare... pemergian ABAH diiringi doa2 org yg sayangkan dia... ramai yg datang ucapkan selamat tinggal... HE always and still is my HERO.... nothing would ever be the same without him.... 
It got me think about me... Will it be the same?? that quotation hanyalah guide pd idup aku... sometimes EVEN THE STRONGER ONE NEED A MOTIVATION TO KEEP MOVING FORWARD.....











2 comments:

  1. Kin,
    N xboleh nak cakap ni depan Kin sebab kalau N cakap,
    N akan nanges(huh, emo!).
    Walaupun N tak boleh nak jadi kekuatan Kin,
    jauh sekali menggantikan tempat abah Kin (mmg tak mungkin) dan walaupun usia perkenalan kita masih amat hijau,
    N cuma nak cakap yang Kin tak sendiri.
    Setakat yang N mampu,
    N sentiasa ada bersama Kin...
    tak kira bila masa @ dalam situasi apa.
    Erti kawan amat beso untuk N.
    Kawan bukan hanya masa suka,
    tapi untuk masa duka juga.
    Be strong, gurl!

    ReplyDelete
  2. babe...aku mmg x rse pe yg k0 rse...malah aku mgkin x mpu nk kmbali kn, nk beri kekuatan pd k0...tp s a fren, insyaALLAH...aku sntiase de d blkg k0...bkn utk mse sng, tp utk bile2 mse je... tabahkan ati... *hugs*

    ReplyDelete

Apa kata mu??