Monday, August 29, 2011

RAYA ke????

Insyallah arinie adalah Ramadhan Terakhir kita untuk tahun nie.. Esok mungkin dah RAYA.. dalam semua orang sibuk membeli baju raya, tempah kueh raya, shopping raya, aku hanya berdiri STATIC... apa yang aku nampak adalah kenangan-kenangan raya aku dengan ABAH... Aku temankan mak pergi beli baju raya epul, aku teringat masa tahun lepas kiteorg g PAS untuk cari baju raya dan ABAH almost amik satu baju melayu ni tapi tiba - tiba ABAH xnak.. tiap kali aku pegang baju melayu, kenangan tu yang dapat... Siapa dapat agak yang tahun lepas adalah RAYA TERAKHIR ABAH dengan kitaorang smua.... Agaknya sebab tue, raya tahun lepas masa mintak maaf, kakak tetiba menangis... xpenah dibuatnya sebelum nie... memang itulah maaf terakhir yang kiteorang mintak daripada ABAH... aku tengok KUEH RAYA, aku teringat ABAH yang balik ke umah dengan melambak2 kueh raya... aku tgk LEMANG, aku teringat ABAH balik dengan lemang.... aku berbuka puasa, aku teringat berbuka dengan ABAH.. hiba rasanya nak sambut raya lepas nie.. bukan je tahun nie, tapi seumur idup aku... Tak ada dah ABAH yang bangun pagi raya, hensem bersiap ke masjid.. xda dah tunggu ABAH balik daripada masjid.. xda dah salam dengan ABAH di pagi raya dan dapat duit raya... xda dah tengok ABAH makan lemang dan rendang mak sampai abis... xda dah dgr ABAH bercerita mengenai ucapan2 raya yang dia dapat tapi xsempat nak balas... XDA DAH SEMUA TUE!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment

Apa kata mu??